Αρχική Blog Fitness Πως να ορίσω τους στόχους μου στη γυμναστική; Μια ρεαλιστική προσέγγιση
Πως να ορίσω τους στόχους μου στη γυμναστική; Μια ρεαλιστική προσέγγιση

Πως να ορίσω τους στόχους μου στη γυμναστική; Μια ρεαλιστική προσέγγιση

Η γυμναστική προσφέρει υγεία και ευεξία στο σώμα μας. Με σωματική άσκηση και με μία ισορροπημένη διατροφή, ο οργανισμός μπορεί να επιτελέσει σωστά τις λειτουργίες του, να διατηρείται η φυσική κατάσταση σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο και τα προβλήματα υγείας να μην υπάρχουν ή αν υπάρχουν (π.χ. αυτοάνοσα) να βελτιωθούν και να διατηρηθούν σε ένα καλό επίπεδο.

Γράφει η Νεφέλη Καπανταϊδάκη, Γυμνάστρια, Κομοτηνή

Ωστόσο, πως μπορούμε να έχουμε στόχους στη σωματική μας άσκηση; Πως τους θέτουμε και για ποιο λόγο;

Πάμε να απαντήσουμε τα ερωτήματα για να μην υπάρχουν απορίες.

Όταν ξεκινάμε γυμναστική δεν πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας απλά πως θα πάμε να γυμναστούμε. Πρέπει να καθορίσουμε κάποιους στόχους για να φτάσουμε στο αποτέλεσμα που θέλουμε.

στοχος ασκηση

Οι στόχοι για τον καθένα είναι διαφορετικοί. Παραδείγματος χάρη, κάποιος θέλει μυϊκή ανάπτυξη, κάποιος άλλος γράμμωση, κάποιος άλλος θέλει απώλεια κιλών και κάποιος άλλος θέλει να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση.

Αυτά τα παραδείγματα είναι 4 διαφορετικές καταστάσεις που απαιτούν και διαφορετικό εξατομικευμένο πρόγραμμα άσκησης. Για την κάθε κατάσταση πρέπει να οριστούν και στόχοι.

Συγκεκριμένος στόχος

Ο στόχος ουσιαστικά είναι το αποτέλεσμα που έρχεται με συγκεκριμένο πρόγραμμα άσκησης. Ο στόχος πρέπει να είναι συγκεκριμένος. Δηλαδή να μην επιδιώκουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα.

Κοινώς βάζουμε κάθε φορά από ένα στόχο που θέλουμε να επιτελέσουμε. Δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας αλλά κυρίως στο σώμα μας να προσαρμοστεί σε ένα νέο ερέθισμα.

στοχος μυικος ογκος

Ρεαλιστικός στόχος

Ο στόχος πρέπει να είναι ρεαλιστικός. Παραδείγματος χάρη, όταν ξεκινάει ένα άτομο να γυμνάζεται σε ένα γυμναστήριο δε γίνεται να επιτελέσει ασκήσεις με 20 κιλά.

Πρώτα πρέπει να δοθεί το ερέθισμα στους μύες και να επεξεργαστεί από το νευρικό σύστημα ως νέο ερέθισμα. Έπειτα, πρέπει το άτομο να μάθει σωστά τη τεχνική της άσκησης για να αποφευχθεί οποιοσδήποτε τραυματισμός.

Άρα, καταλήγουμε πως ο στόχος πρέπει να είναι ρεαλιστικός γιατί αλλιώς βάζοντας δυσκολότερους στόχους, έρχεται η αποτυχία η οποία μπορεί να μας οδηγήσει στο να τα παρατήσουμε.

Εφικτός στόχος

Ο στόχος μας πρέπει να είναι εφικτός. Κανένα σώμα που είναι γυμνασμένο δε χτίστηκε μέσα σε ένα μήνα. Χρειάζεται επιμονή, υπομονή και πειθαρχία.

Πρέπει να προσέχουμε τις πληροφορίες που μας δίνονται για να αποκτήσουμε το σώμα που θέλουμε. Άλλωστε το σώμα μας είναι μία μηχανή η οποία λειτουργεί βάσει αυτά που εμείς δίνουμε.

Αν αντί κάνεις 2 ώρες γυμναστικής κάνεις 1 αλλά με σωστή διατροφή, αρκετές ώρες ύπνου, τότε θα είναι πιο πιθανό να έρθει κάποιος πιο κοντά στο στόχο του.

Χρονική οριοθέτηση στόχου

Ο στόχος μας δεσμεύει χρονικά και έτσι μπορούμε να δούμε πόση πρόοδο έχουμε κάνει. Πρέπει να υπάρχει η δέσμευση του χρόνου γιατί έτσι δίνουμε χρόνο στο να επιτευχθεί ο στόχος αλλά και να μπορέσουμε να καθορίσουμε τον επόμενο αν υλοποιήσαμε τον προηγούμενο.

Ουσιαστικά ο χρόνος είναι εκείνος που μας δείχνει το αποτέλεσμα αν εμείς κάνουμε τις σωστές επιλογές στη διατροφή, στον ύπνο, στην ελάττωση του αλκοόλ και του καπνίσματος, στη μείωση του άγχους και του στρες.

Συμπέρασμα

Επομένως, οι στόχοι που ορίζει το κάθε άτομο είναι ξεχωριστοί και μοναδικοί. Χρειάζονται εξατομικευμένο πρόγραμμα άσκησης για να επιτευχθούν. Κυρίως όμως, χρειάζεται επιμονή και υπομονή για την επίτευξή τους. Ο προσωπικός γυμναστής είναι εκείνος που καθοδηγεί, συμβουλεύει και ενθαρρύνει τον ασκούμενο να μη τα παρατήσει!

Οι μικροί στόχοι μας φέρνουν πιο κοντά στην επιτυχία και στο αποτέλεσμα που θέλουμε να έχουμε!

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Άσκηση μέτριας και υψηλής έντασης: Ποια να προτιμήσω και γιατί

Ακολούθησε την fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Νεφέλη Καπανταϊδάκη, Γυμνάστρια, Κομοτηνή

Ακολούθησε την Νεφέλη στο Facebook και στο Instagram

Σωκράτους 147, Καλλιθέα, Αθήνα
Ακολουθήστε μας και στα Social Media